Jamad reisibüroodega

Viimastel reisidel olen mõlemal korral reisibüroodega suheldes tundnud, et tahaks mööda seinu üles ronida. Ainuke normaalne kogemus reisibüroodega on mul olnud Novatoursiga, kus ma ise netis bronnides väikese jama korraldasin, aga reisikorraldaja oli 24 h olemas ja pms kohe sai see reis ka broneeritud. Noval oli ka kohapeal hea teenindus. Kui ma kunagi veel lihtsalt palmi alla tahan minna, siis mujale ei vaatakski. Siis kui Londonisse minek oli, siis pidin Wrisiga kõik läbirääkima, kus ööbimine, millised ekskursioonid, kuidas on lood pagasiga jne. Meilivahetus võttis nii palju aega, et kui kord sai midagi peaaegu kokku lepitud, siis teatati, et lennupiletid on vahepeal kallimaks läinud. Siis kui olin taas peaaegu broneerinud, ei vastanud tädi enam 5 päeva. Meeldetuletust saates tuli välja, et ta oli puhkusele sõitnud ja ei suutnud teada anda mulle, et ma edaspidi tema kolleegiga suhtleks. Ja kui reis lõpuks broneeritud sai 2-3 nädalat pärast seda, kui ma esimese päringu tegin, siis selgus, et hind oli jälle tõusnud ja me saime regada ainult ühe äraantava pagasi. Eks ma sain aru, jah, et oleks pidanud pigem helistama või kohale minema, et see hind aina üles ei keriks, aga see on tagantjärele tarkus.

Ja nüüd Germaloga suheldes tundsin jälle, et andke püss ja ma lähen metsa. Ma tahtsin reisi kohta paar küsimust esitada enne broneerimist ja sain suht kiiresti vastuse, aga siis saatsin eile varahommikul kirja, et tahaks nüüd bronnida ja lisasin veel täiendavaid küsimusi ja mingit vastust ei olnud täna lõunani. Siis mul tuli meelde, et kodulehel sai ka broneerida, ja bronnisin seal, aga pohhui, et ma viimastele küssadele vastust ei saanud. Või noh tegelikult sain lõpuks, kui enam ei lootnud saada. Kodulehel broneerides sain tellimuse kinnituse ja arve suht kiiresti, aga selline suhtumine ongi bürool, et kliendid broneerigu automaatselt kodulehel ja ei mingit personaalset lähenemist? Normaalne on küsimustele vastata ja normaalne oleks ka meili teel broneerimist saada. Või siis võiksid nad vastata ja esitada palve, et teeksin seda netis. Nüüd on mul ikka mitu küsimärki peas. Kas nt lennuaja muutudes nad saadavad kõikidele selle info ka meilile (telefonile oleks vist liig loota) või panevad kodulehele või ei vaevu üldse teatama? Ilmselt pean ma ikka enne reisi neid taga ajama ja fakte ise kontrollima.

Nendel kogemustel põhinedes tekib vägisi tunne, et Eesti reisibüroodes on neil kliente jalaga segada ja hoopis klient peab täiega pingutama, et löögile pääseda ja oma raha neile anda. Eks tavaliste pakettreisidega ongi konkurents suurem, kuna neid pakuvad peaaegu kõik firmad, teist liiki reisidega on konkurents väiksem ja siis võib mäkra mängida, sest ega neid reisikorraldajaid palju ei ole, kes Islandile selliseid reise teevad ja nt Tensi omad on juba välja müüdud. Aga mina unistan seni edasi sellest, et reisikorraldaja viskaks hundirattaid ja žongleeriks 5 palliga, et mina just nende firma valiksin. Selle eelduseks oleks elementaarne kliendiga suhelda viitsimine. Reise on muidu tore šopata, kuni on aeg reisibürooga läbirääkimiseks, siis kaob igasugune isu kuhugi minna.

635745160901057355558586838_yas-shopping

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s