Norra reis + VLOG

Neljapäeval jõudsin tagasi oma Norra reisilt ja ausalt öeldes, kui raha oleks, läheks kohe tagasi reisile. Nii ei arva mu ema, kellega ma sellel reisil käisin. Käisime siis Germaloga sellisel reisil. Miks bussireisil siis? Sellepärast, et nii mina kui ka ema oleme liiga vanad, et iseseisvalt reisida. Londonis me käisime nii ja rohkem ei taha. Ütlen kohe ära, et ma vist ei taha kunagi ühegi teise reisibürooga reisida, sest see reis Germaloga oli laitmatu. Ei oska neile midagi ette heita. Kõik oli nii hästi korraldatud. Nt hotellid olid alati suurepärased. Kuigi mõni võis olla täielik peldik iseenesest, siis vaade oli selline, et omg, oleks tahtnud kohe sisse kolida. Kord oli vaade maalilisele järvele, kord võimsatele mägedele ja kord-kaks vaatasime seina. See-eest oli hotell sel juhul ise tasemel ja hea asukohaga. Reisil pakuti veel Germalo poolt kohvi ja küpsiseid ning viimasel päeval ka veini. Giid oli tasemel. Võib-olla seletas natuke liiga palju, oleks tahtnud lihtsalt olla vahepeal, aga see on kuidas kellelegi. Tegelikult teenis ta oma palga korralikult välja.

Vaade hotellist Voss
Vaade hotellist Fossli
Fotostop suvalises kohas
Mägedes rohkem kui 1000 m kõrgusel

Üks asi, mis Norras kohe silma hakkab (peale mägede), on see, et neil on jube palju tunneleid. Eks ole, mägedest on vaja kuidagi läbi saada, aga tunneleid on seal tõesti palju. Eriti Bergeni lähedal oli neid palju. Kõige pikem tunnel, mis teele jäi ja mis vist ongi kõige pikem tunnel Norras, oli 24,5 km pikk. Allpool olev pilt ongi tehtud selles tunnelis asuvas ümberkeeramise kohas. Allpool on ka meie reisi trajektoor. Ülevalt Bergenisse ja alt tagasi Oslosse. Oslos viibisime siis ühe öö reisi alguses ja ühe öö reisi lõpus. Reisile jäi ka üks praamisõit, kust avanesis suurepärased vaated Norra pikimale fjordile ja mägedele. Alguses oli ilma tuuline ja pilves ja ma ei saanud häid pilte ja kehva klipi videosse, aga pärast paistis päike ja allpool tehtud pilt on sellest ajast. Ma võin neid pilte näidata, aga tegelikult oli seda ilu võimatu pildile püüda. Nagu ka allpool pildil oleva Vøringfosseni juures tehtud pildid on tegelikult plässid, sest seda võimsust on raske pildile püüda. Sellepärast peabki ise kohale minema. #VisitNorway

Tunnelis’
Meie reisi trajektoor
Vaade Norra pikimale fjordile
Vøringfosseni kosk

Mis ma veel oskan sellest reisist rääkida, mida Germalo reisi lehelt lugeda ei saa? See oli meil vist esimene reis, kus meil mingeid erilisi äpardusi ei juhtunud. Hotellides julgesime isegi oma väärtuslikke asju tuppa jätta, sest vaevalt keegi seal varastama hakkab, kui on vaja Germaloga häid suhteid hoida. Mina magasin reisil nagu beebi, sest päevad olid tõesti väsitavad. Kahes hotellis ei olnud hotellitoas telekat ja õnneks jalkat ka nendel päevadel ei olnud, siis saigi varakult magama minna. Aa, allpool on pildid Bergenist. Tähelepanelikum märkab, et seal on üks tuntud hotell ja ta ei ole üldse sellises kuues, nagu me tavaliselt oleme harjunud neid suurlinnades nägema. Neil lihtsalt ei lubatud Bergenisse oma tavapärast “pilvelõhkujat” rajada.

Bergeni linn 320 meetri kõrguselt
Mina ja Bergeni linn taustal
Hansakaupmeeste majad

Ma tegin reisil olles ka väikese vlogi. Ma olen alles algaja, nii et vabandage mind. Mul on videorežiimis millegi pärast ülevalgustatud pilt ja ma ise tunnen end kaamera ees ebamugavalt, aga tahtsin reisilt mälestuseks videot ja teile ka näidata, kui äge see reis oli. Tegelikult ma filmisin Oslo hotellist tunduvalt pikema klipi, aga see kuradi Windows Movie Maker ei esitanud seda klippi täielikult. Nii et pidin video rämedalt lõpetama.